از آنجایی که تولید برخی از محصولات در بسیاری از کشورها امکان پذیر نیست و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست، این کشورها مجبورند برای تامین نیاز خود به کالاهای وارداتی متکی باشند. ورود کالاهای تولید شده در یک کشور به کشور دیگر از طریق تجارت، واردات کالا نامیده می شود. نیازهای هر کشور سالانه از طریق سیاست گذاران تجاری و اعمال سیاست هایی مانند تعرفه تعیین می شود. تخصص در حقوق تجارت بین الملل برای واردات کالا بسیار مهم است و شرکت ترخیص کالا گزدرازی راهنمای و همراه مطمئن شما در این زمینه خواهد بود. در این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانیم در مورد جزئیات و واردات اقلام با جزئیات بیشتری آشنا شویم.

انواع واردات

به طور کلی دو راه برای واردات کالا وجود دارد. نوع اول حمل مستقیم به ایران از طریق هوایی، زمینی و دریایی است. در دسته دوم به دلیل تحریم ها امکان واردات مستقیم کالا به ایران از جمله کشورهای اروپایی، برخی شرکت های چینی، کره و ... وجود ندارد. در این صورت گاهی کالاهایی را وارد می کنند که استفاده از کشورهای واسطه مانند دبی ممنوع است. همکاری با گزدرازی به شما امکان واردات مستقیم و غیرمستقیم بدون محدودیت را به راحت ترین روش می دهد.

شرکت وارد کننده

به طور کلی به کلیه کالاهایی که از طریق هوایی، زمینی یا دریایی وارد کشور می شود، واردات می گویند. الزامات واردات برای هر کشور بر اساس شرایط کشور تعیین می شود. این ممکن است شامل آب و هوای کشور باشد. به عنوان مثال کشورهایی با آب و هوای معتدل و سرد نمی توانند گیاهان و میوه های گرمسیری را پرورش دهند و تولید کنند و برای تهیه این میوه ها و گیاهان باید از کشورهای دیگر وارد شود. در دسترس بودن زمین، در دسترس بودن منابع انسانی مانند کارگر، متخصص و غیره نیز از دیگر عوامل دخیل خواهد بود.

یک شرکت همیشه نیاز به کسب اطلاعات دقیق در مورد قوانین دارد. به طور کلی قوانین و مقررات در زمینه محصولات وارداتی با توجه به نیاز روز و با توجه به شرایط مختلف به روز و اصلاح می شود. شرکت واردکننده کالا باید کنترل کافی بر کلیه قوانین و مقررات مربوط به واردات کالا به کشور داشته باشد. برای واردات کالا باید از مسائلی مانند تجارت، حمل و نقل بین المللی، بانک های بین المللی، امور گمرکی، ترخیص کالا و نحوه تخصیص ارز و سایر موارد مرتبط آگاهی کامل داشت. به طور کلی شرکت های خدمات بازرگانی در تسلط بر قوانین واردات کالا به کشور تخصص دارند. گروه بازرگانی گازدرازی با 15 سال سابقه در این زمینه خدمات بی نظیری را به شما ارائه خواهد کرد.

مراحل واردات کالا

بخشی از فرآیند واردات کالا در داخل کشور و دیگری در خارج از کشور صورت می گیرد که پیچیدگی ها و شرایط خاص خود را دارد. مراحل وارادات کالا در واقع شامل مراحل زیادی است، اما می توان آنها را به دو مرحله کلی تقسیم کرد. مرحله اول: خرید و ارسال شامل:
مکاتبات و استعلام در مورد نرخ و قیمت
اطلاعات محصول مانند کاتالوگ و مشخصات فروشنده را درخواست کنید
با فروشنده مذاکره کنید
بررسی اجمالی شرکت تامین کننده
تکمیل سفارش و دریافت پیش فاکتور یا پیش فاکتور
پرداخت شده
کنترل کمیت و کیفیت کالا
نحوه ارسال را انتخاب کنید
شارژ
مرحله دوم جمع آوری کالاها از جمله
:
دستور بده
اخذ مجوزهای لازم
اخذ اظهارنامه مبنی بر ورود کالا به گمرک
پرداخت هزینه هایی مانند عوارض و گمرک
.
رسید محصول

ترخیص کالا از گمرک

پس از اینکه تمامی مراحل واردات کالا به درستی انجام شد، کالای مورد نظر به گمرک کشور مقصد می رسد و واردکننده باید مدارک و مدارک کالا را از طریق نماینده خود به گمرک تحویل دهد و پس از انجام مراحل مختلف و مبلغ پرداختی. مالیات های ضروری، تخلیه کالا یکی از مهمترین مراحل فرآیند واردات کالا است که واردکنندگان معمولاً به کارگزاران رسمی گمرک مراجعه می کنند.