دستگیره در یکی از مهم ترین و کاربردی ترین لوازمی است که در روزگار ما با آن روبه رو هستیم، اما شاید تا به حال به نصب و استفاده از انواع دستگیره در روی سطوح مختلف مانند درب پاسیو، کمد، اتاق خواب و... اهمیت نداده باشیم. و غیره. دستگیره ها علاوه بر اینکه به راحتی انواع درب ها را باز و بسته می کنند، به لطف طراحی زیبای خود، تزئینی و ایمن نیز هستند. اگر بتوانید درب کابینت آشپزخانه یا درب ورودی خانه خود را بدون دستگیره تصور کنید، آنگاه اهمیت قرار دادن دستگیره در را بر روی آن ها خواهید فهمید. انواع پوسته درب ها از مواد مختلفی ساخته می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و در طرح ها و رنگ های متنوعی به فروش می رسند. بنابراین قبل از خرید دستگیره در ابتدا باید اطلاعات کاملی در مورد انواع دستگیره درب و کاربرد آنها داشته باشید تا بتوانید بهترین دستگیره را برای منزل یا محل کار خود خریداری کنید. در ادامه این مقاله شما را با انواع دستگیره درب بر اساس ساختار، جنس و ویژگی هایشان آشنا می کنیم.

یک دستگیره درب خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک دسته خوب و مناسب دارای چندین ویژگی مهم و مهم است که قبل از انتخاب و خرید باید به آنها توجه کرد. ویژگی هایی مانند امنیت (ویژه درب های ورودی)، زیبایی و ظاهر جذاب، متریال مستحکم و بادوام، نصب و استفاده آسان، ساختار دستگیره، طراحی زیبا و قیمت مناسب از جمله ویژگی های مهمی است که در هنگام خرید باید در نظر گرفته شود. دارند البته قبل از خرید انواع دستگیره در، باید هدف اصلی خود را مشخص کنید و سپس به سراغ ویژگی های دیگر مانند مدل، رنگ و ... بروید.

به عنوان مثال، هنگام خرید پرده برای ورودی باغ یا آپارتمان، حتما باید ایمنی و نوع ساختار را برای رسیدگی به اولویت های خود قرار دهید، سپس به جنبه های دیگر از جمله زیبایی ظاهر فکر کنید. اما هنگام خرید درب کابینت آشپزخانه این مهم تغییر می کند زیرا درب کابینت نیازی به امنیت ندارد بنابراین اولین چیزی که مردم می خرند ظاهر و رنگ دستگیره است. بنابراین اولویت بندی قبل از خرید انواع دستگیره در به شما کمک می کند تا یک دستگیره مناسب و موثر برای مکان های مورد نظر خود خریداری کنید. با این حال، جنبۀ «مواد دسته باکیفیت» را باید به عنوان عامل اصلی پایدار و اصلی در هر شرایطی در نظر گرفت.

انواع دستگیره در

جنس دستگیره یکی از مهم ترین مواردی است که هنگام خرید انواع دستگیره درب باید به آن توجه کنید. برای تولید دستگیره در از انواع و مواد اولیه مختلفی استفاده می شود که انتخاب نوع دستگیره بستگی به محل استفاده دارد. به عنوان مثال، جنس دستگیره در کابینت با جنس دستگیره درب پاسیو تفاوت اساسی دارد. بنابراین هنگام خرید انواع دستگیره در ابتدا باید محل نصب دستگیره را مشخص کنید و سپس به سراغ یک مورد مهم دیگر یعنی جنس دستگیره بروید. انواع مختلف دستگیره درب عبارتند از:

دسته آلومینیومی

انواع دستگیره های آلومینیومی درب دارای مقاومت و استحکام بالایی هستند و در دراز مدت زنگ نمی زنند و دچار خوردگی نمی شوند و به همین دلیل معمولا برای دستگیره درب منزل و در و پنجره استفاده می شوند. دسته های آلومینیومی بسیار سبک هستند و قابل رنگ آمیزی هستند. یعنی می توانید رنگ آنها را با توجه به دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کنید

دسته استیل

دستگیره های فولادی ضد زنگ در مقایسه با سایر انواع دستگیره درب از استحکام بالاتری برخوردار هستند. این نوع دستگیره به دلیل ساختار سفت و مقاوم در برابر ضربه بالا برای ورودی مکان هایی که ایمنی در اولویت است استفاده می شود. دسته های فولادی قوی و بادوام هستند، نیازی به مراقبت خاصی ندارند.


دستگیره چوبی


دستگیره در چوبی نیز به دلیل ظاهر زیبا و جذاب از نوع رایج دستگیره های نصب شده بر روی درب های داخل خانه هستند. دسته چوبی نسبت به سایر دسته ها مقاومت کمتری دارد و طراحی منحصر به فرد و ظریفی دارد. انواع دستگیره در چوبی جلوه خاصی به خانه شما می بخشد و گزینه بسیار خوبی برای درب اتاق است. برای خرید دستگیره درب چوبی دو تکه بهریزان بر روی لینک کلیک کنید.


دستگیره آهنی


دستگیره آهنی یکی از انواع دیگر دستگیره های در است که در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد و در برابر رطوبت و خوردگی مقاومت کمتری دارد. بنابراین نباید از انواع دستگیره های آهنی در محیط های مرطوب مانند توالت یا حمام استفاده کرد.


دستگیره  برنجی


دستگیره های برنجی یکی از باکیفیت ترین انواع دستگیره در می باشد که از ترکیب مس و فلزات برنج و در طیف رنگی از زرد تا مسی ساخته شده است. این نوع دستگیره ها زیبایی خاصی به فضای داخلی منزل شما می بخشند و قیمت نسبتا بالایی دارند.

دستگیره استیل


دستگیره های استیل یکی از انواع دیگر دستگیره های در هستند که بیشترین مقاومت را در برابر ضربه و رطوبت دارند و آن را به گزینه ای مناسب برای فضاهای مرطوب مانند توالت و حمام تبدیل می کنند. دسته استیل از ترکیب آهن و کروم ساخته شده و ظاهر آن ها بسیار شیک و مدرن است.

دستگیره شیشه ای


انواع درب های شیشه ای ساخت کشور چین بوده و برای درب های داخلی مانند اتاق خواب استفاده می شود. این نوع دستگیره نسبت به انواع دیگر آسیب پذیرتر است و نیاز به نگهداری بیشتری دارد.

این اقلام به عنوان رایج ترین دستگیره های موجود در بازار در مدل ها و رنگ های مختلف شناخته می شوند و شما می توانید بسته به نیاز خود از آن ها در سطوح مختلف استفاده کنید.

انواع دستگیره درها را در نظر بگیرید

به طور کلی انواع دستگیره درها به چهار ساختار مختلف طبقه بندی می شوند: 1) دستگیره های روزت از دو قسمت مجزا ساخته می شوند، دستگیره ها و قسمت های کلیدی از یکدیگر جدا می شوند. 2) دستگیره پلاکدار شکل ساده ای دارد. و از یک قسمت تشکیل شده است، دسته ساخته شده است. 3) دسته توپ گرد است و با حرکت چرخشی دست مانند یک توپ باز می شود.

اکنون که با انواع مواد و ساختار دستگیره در آشنا شدید، اکنون در این قسمت شما را با انواع دستگیره در آشنا می کنیم.

دستگیره درب پاسیو
انواع دستگیره درب پاسیو به دلیل اهمیت زیادی که در تامین امنیت دارند از مواد مرغوب مانند فلز یا آهن ساخته می شوند. قفل هایی که برای درب پاسیو استفاده می شوند باید از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار باشند تا امنیت درب ورودی خانه یا باغ تضمین شود.

دستگیره درب ضد سرقت

انواع درب های ضد سرقت همانطور که از نامشان پیداست دارای خاصیت ضد سرقت بوده و در سبک های مختلف مانند روزت، توپی و برقی تولید می شوند. سیستم های ضد سرقت اغلب از فولاد، مس یا برنج برای حداکثر ضربه ساخته می شوند.

دستگیره درب اتاق

انواع دستگیره درب اتاق ها دارای طرح ها، بافت ها و رنگ های متنوعی هستند و به دو صورت اهرمی و توپی تولید می شوند. مدل اهرمی بیشتر برای اتاق خواب رایج است که معمولاً در مواد چوبی، آهنی و آلومینیومی موجود است.

دستگیره برای توالت و حمام

انواع دستگیره های درب حمام و توالت مانند دستگیره درب اتاق خواب در دو مدل اهرمی و توپی موجود بوده و به گونه ای طراحی شده اند که از بیرون بسته نمی شوند. به دلیل مرطوب بودن محیط، توالت و حمام باید دارای دسته ضد رطوبت و ضد زنگ باشند. بنابراین استفاده از دستگیره های استیل انتخابی مناسب در این محیط محسوب می شود.

دستگیره کابینت

حیاط دارای بیشترین تنوع دستگیره در است که در مدل ها و متریال های مختلف از جمله سرامیک، فلز و چوب طراحی و ساخته شده است.


سخن پایانی


در این مقاله انواع درب های فلزی را با توجه به طرح، ساختار و متریال به طور کامل بررسی کرده ایم و شما را با جنبه های مهم و مهم کیفیت و کارایی درب آشنا کرده ایم. قبل از انتخاب تیم برای نیازهای خود، ابتدا باید آنچه را که می خواهید تأیید کنید و سپس اقدام به خرید کنید. انواع دستگیره درب با کیفیت بالا را می توانید از مجموعه حنا آرا بیابید.