در هنگام انتخاب صفحه کابینت ، مطمئنا یکی از مهم ترین موارد خرید بهترین صفحه کابینت است . فاکتور های بهترین صفحه کابینت ، اصلی تر از همه کیفیت صفحه کابینت است که عمر و ماندگاری صفحه کابینت را مشخص میکند . قیمت صفحه کابینت فاکتور بعدی مهم در انتخاب صفحه کابینت است و متاسفانه با افزایش قیمت بالای تمامی متریال های ساختمانی از حایز اهمیت ترین فاکتور ها در تعیین نوع صفحه کابینت ، قیمت صفحه کابینت است . طرح و مدل صفحه کابینت نیز با توجه به تنوع زیاد متریال های موجود صفحه کابینت باعث انتخاب گزینه نهایی در بهترین صفحه کابینت میشود .

صفحه کابینت با متریال های مختلفی قابل اجرا است و انواع گسترده ای دارد. یک دسته بزرگ ام دی اف با روکش های مختلف است، دسته دیگر سنگ های مصنوعی نظیر کورین و کوارتز و دسته سوم سنگ های طبیعی.

ام دی اف با روکش های مختلف عمر چندان بالایی ندارد و در برابر آب مقاومت خوبی از خود نشان نمی دهد. سنگ طبیعی نیز مشکلات مربوط به خود را دارد، از این میان، صفحات کورین و کوارتز، مخصوص صفحه کابینت و با در نظر گرفتن فاکتورهای مورد نیاز برای طول عمر بالا در کنار زییایی، تولید شده و مصرف می شود.در این راهنمای خرید صفحه کابینت با ما همراه باشید.

انواع صفحه کابینت :

کورین ، کوارتز ، سنگ طبیعی ، گرانیت ، مارمونایت ، پرسلان (سرامیک) ، SPL ، MDF

صفحه کابینت کورین

صفحه کابینت کوارتز

صفحه کابینت MDF

صفحه کابینت سنگ طبیعی

صفحه کابینت گرانیت

صفحه کابینت چوب

صفحه کابینت مارمونایت

صفحه کابینت سرامیک

صفحه کابینت پرسلان

عوامل مهم جهت انتخاب یک صفحه کابینت مناسب

همانطور که می ‌دانید، در انتخاب یک صفحه کابینت مناسب، ظاهر آن، طرح های مختلف و رنگ بسیار مهم می باشند. به غیر از این موارد، عوامل دیگری نیز وجود دارد تا شما بتوانید بر طبق ایده‌آل های خود، یک انتخاب خوب و مناسب را داشته باشید که در ادامه به ذکر آنها می پردازیم.

بیشتر بخوانید : کابینت نئوکلاسیک

مقاومت بالا در برابر حرارت

معمولاً صفحات کابینت سنگ طبیعی و مصنوعی و همچنین صفحه کابینت شرکتی، در مقابل حرارت بالا، بسیار مقاوم می باشند. ولی صفحات پی وی سی، مقاومت کمتری در برابر حرارت دارند.

مقاوم بودن در برابر لکه پذیری

بیشتر صفحات کابینت که از کیفیت بالایی برخوردارند، در برابر لکه پذیری نیز مقاوم تر هستند. فقط ذکر یک مورد برای صفحه کابینت سنگ طبیعی لازم می باشد که بیان می نماییم. حواستان باشد که در صورت استفاده از صفحه کابینت سنگ طبیعی، به هیچ عنوان سنگ های پایه آهکی را به کار نبرید. زیرا بسیار لکه پذیر هستند و ممکن است دچار خوردگی نیز شوند.

بیشتر بخوانید: فرق صفحه کابینت مات و براق

مقاومت بسیار خوب در برابر ضربه

برای نمونه، صفحه کابینت سنگ مصنوعی کوارتز، مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه دارد که باید مد نظر خود قرار دهید.

مقاومت بالا در برابر خط و خش

صفحه کابینت کورین در مقابل خط و خش، مقاومت بسیار پایینی دارد. ولی سنگ کوارتز معمولی اصلا خط و خش نمی‌ گیرد.

مقاومت زیاد در برابر رطوبت هوا

در میان انواع مختلف صفحات کابینتی، صفحه کابینت از جنس پی وی سی، مقاومت بیشتری در برابر رطوبت هوا دارد. در عین حال، صفحات کابینت دست ساز با دارا بودن مغزی ام دی اف، بسیار حساس به رطوبت می باشند که برای حل این مشکل، باید با یک روکش ملامینه با ضخامت مناسب تا قسمت زیرین صفحه را پوشاند.

ویژگی محو شدن محل درز

یکی از ویژگی‌ های بارز سنگ های مصنوعی کورین، شکل پذیری و و فرم دهی بالای آن می باشد. به همین دلیل به گونه ای دو قطعه را به یکدیگر متصل می نمایند که درز آنها به طور کامل محو شود و یک سنگ یک تکه به نظر آید. ولی سنگ های طبیعی و یا سنگ کوارتز این قابلیت را ندارند و درز آنها کاملاً مشخص می باشد.

قابلیت ابزار خوری بالای صفحه کابینت

صفحات سنگ مصنوعی طرح کوارتز و همچنین سنگ های طبیعی، به علت بافت محکم و سفت، قابلیت ابزار خوری کمتری نسبت به سایر صفحات دارند.

ویژگی آنتی باکتریال صفحه کابینت

برای مثال، صفحه کابینت‌کورین، آنتی باکتریال بسیار خوبی می باشد.

نداشتن تیزی لبه صفحات

احتمال وجود پریدگی و تیزی لبه در صفحات کابینت دست ساز بیشتر از سایر صفحات وجود دارد.

افزایش طول عمر و کارایی

معمولا آن دسته از صفحات کابینتی که مغزی ام دی اف دارند، بر اثر نفوذ رطوبت به مغزی، صدمه می ‌بینند که باعث کاهش طول عمر مفید این صفحات می ‌شود.

قیمت به صرفه و مناسب

یکی از موارد مهم در انتخاب صفحه کابینت، قیمت مناسب آن می باشد که با مراجعه به سایت های مختلف می توانید قیمت انواع صفحات کابینتی را مشاهده نمایید.

سوالات متداول

برای انتخاب صفحه روی کابینت مناسب، به چه عواملی باید توجه کرد؟

هنگام خرید صفحه کابینت، علاوه بر قیمت و عمر مفید بالا، بهتر است به نکات دیگری توجه کنید از جمله: نداشتن لبه‌های تیز؛ مقاوم بودن در برابر خراش، رطوبت، حرارت، ضربه و لکه؛ نصب آسان و آنتی باکتریال بودن. برای آشنایی با سایر نکات حیاتی انتخاب رو کابینتی، به مقاله مراجعه کنید.

انواع صفحه کابینت آشپزخانه موجود در بازار، به چند نوع تقسیم می‌شوند؟

به طور کلی، 5 مدل صفحه رو کابینتی داریم: صفحه کابینتی چوبی، صفحه کابینت فلزی، صفحه کابینت سنگی، صفحه کابینت شرکتی و دست‌ساز. جالب است بدانید که قیمت صفحه کابینت خیلی بستگی به نوع صفحه‌ای که انتخاب می‌کنید، دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر، مطالعه مقاله را از دست ندهید.