نداشتن مدرک زبان می تواند برای مهاجرت بسیاری از افرادی که در حرفه خود تخصص دارند و تجربه کاری عالی دارند، مشکلات زیادی ایجاد کند. اما در مجموع امکان مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد، اما همانطور که در بالا ذکر شد، افراد برای کار و زندگی در کانادا به مهارت های زبانی نیاز پیدا خواهند کرد.

برای کار در کانادا باید از یکی از روش های زیر استفاده کنید:

۱- ویزای کار و اقامت دائم کانادا

در این گروه، به متقاضیان مجوز کار کانادا و در نهایت اقامت دائم کانادا از طریق یکی از روش های مهارت کاری فدرال، کارآفرینی، برنامه های استانی و گزینه های اقامت برای استارت آپ ها اعطا می شود. شما می توانید آن را دریافت کنید.

۲- ویزای کار موقت کانادا

در این گروه، متقاضیان باید یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی برای درخواست ویزای کار به اداره مهاجرت و اخذ تابعیت کانادا ارسال کنند.

۳-برنامه مهارت کاری کانادا

مراحل اخذ این نوع ویزای کانادا به این صورت است که درخواست آنلاین ارائه می کنید و سپس بر اساس امتیازهای تعریف شده در برنامه به شما امتیاز داده می شود. ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز در ابتدا بباید دریافت کنید .و سپس نیاز دارید که ۱۲۰۰ امتیاز را باید برای دریافت ویزای کار کانادا اخذ کنید. موارد بررسی امتیاز متقاضی به شرح زیر است:

سن درخواست

میزان تحصیلات

سطح دانش

سابقه کار متقاضی

دانش و سطح زبان انگلیسی و / یا فرانسه

هر کدام از این فاکتورها دارای حداقل امتیازی هستند که متقاضی باید آن را کسب کند تا بتواند امتیاز لازم را داشته باشد. به عنوان مثال، کمترین نمره سابقه کار برای یک سال سابقه حرفه ای به شما داده می شود.

البته متقاضیان می توانند با عوامل دیگری کمبود امتیاز خود را نیز جبران کنند. به عنوان مثال، متقاضیان می توانند با ارائه نمره زبان بالاتر، نمره های از دست رفته خود را جبران کنند.

کاری که مدرک زبان آیلتس در سیستم انجام می دهد افزایش نمره متقاضی است حتی اگر همسر متقاضی دارای مدرک باشد نیز برای مهاجرت به کانادا نمره افزایش پیدا خواهد کرد.

اگر متقاضی بتواند شغل معتبری را از یک کارفرمای کانادایی تضمین کند، امتیاز وی ۶۰۰ امتیاز اضافه می شود که تاثیر بسزایی در پذیرش وی خواهد داشت.

افرادی که از این طریق وارد کانادا می شوند علاوه بر مجوز کار، مجوز اقامت دائم (PR card) را برای خود و خانواده خود می توانند دریافت کنند.

متاسفانه بسیاری از جوانان ما پناهندگی کانادا را برای مشاغل مهاجرتی انتخاب می کنند. امیدواریم این مقاله به شما در یافتن بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا کمک کرده باشد.

بیشتر بخوانید: شرایط خرید فرانچایز در کانادا

قامت در کانادا از طریق نامزدی استانی

به استثنای کبک و نوناووت، هر استان کانادا برنامه خاص خود را برای رفع نیازهای بازار کار دارد. در برخی از برنامه های ایالتی، مجوزهای کار استان را می توان از طریق استخدام کارفرمایان استانی یا با کسب تجربه کاری لازم در ایالت، بسیار پایین تر از برنامه مهارت کاری فدرال، دریافت کرد.

 برنامه های استان آتلانتیک، ساسکاچوان، مانیتووا و بریتیش کلمبیا از محبوب ترین برنامه های مهاجرتی کانادا هستند. متقاضیان پس از داشتن حداقل ۶ ماه سابقه کار در کانادا می توانند از طریق برنامه اکسپرس اینتری اقامت دائم کانادا را در این استان ها دریافت کنند.

ویزای کار موقت کانادا

متقاضیان ویزای کار موقت در کانادا به شغلی از یک کارفرمای کانادایی نیاز دارند. برای دریافت ویزای کار موقت برای کانادا، می توانید چهار مرحله اساسی را سپری کنید:

مرحله ۱: برای ارزیابی تأثیر بازار کار کانادا تأییدیه دریافت کنید

ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا (LMIA) مجوزی است که کارفرمایان خارجی باید هنگام تصمیم گیری برای استخدام افراد غیرکانادایی این را از وزارت کار کانادا دریافت کنند.

این نامه یا گزارش واجد شرایط بودن متقاضی برای ویزای کار را بر اساس مهارت ها، تخصص و مستندات موجود و همچنین مدارک ارائه شده توسط کارفرما مورد تایید قرار می دهد. برخی از افراد برای کار در کانادا به LMIA نیاز ندارند، اما مهمترین آنها عبارتند از:

دانشجویان بین المللی کانادا

شخصی که مجوز کار کانادا را از طریق جابجایی داخل شرکتی دریافت کرده است.

دانشمندانی مانند محققین و اساتید مدعو

کارآفرینان و خوداشتغالها

برخی از نیروهای کاری که به طور دائم در یک استان زندگی می کنند ممکن است که نیازی به دریافت مجوز LMIA نداشته باشند

مرحله ۲: فرصت های شغلی را با کارفرمای خود شناسایی کنید

پس از تایید متقاضی توسط وزارت کار و توسعه اجتماعی کانادا، کارفرما باید یک پیشنهاد شغلی و قرارداد کاری برای تابعیت مهاجران کانادایی آماده کند. این قرارداد یا پیشنهاد شغلی باید شامل موارد زیر باشد:

عنوان

سمت درخواست کننده

ساعات کاری

نرخ دستمزد

توضیح کامل در مورد وظایف آنها

تاریخ شروع و پایان همکاری

نام و آدرس کارفرما

در این مرحله ممکن است کارفرما بخواهد سطح دانش و مهارت متقاضی را با تعیین زمان مصاحبه ارزیابی کند. بنابراین داوطلب باید بتواند با کارفرما با سطح زبان خوبی ارتباط برقرار کرده و به سوالات او پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: مزیت های سرمایه ‌گذاری در بورس کانادا

مرحله ۳: برای مجوز کار درخواست دهید

پس از دریافت کار، متقاضی باید برای مجوز کار برای تابعیت مهاجرت به کانادا اقدام کند. متقاضیان برخی از کشورها ملزم به انجام معاینه پزشکی هستند.

مرحله ۴: مجوز کار موقت در کانادا دریافت کنید

پس از ورود به کانادا، یک افسر آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) مجوز کار موقت کانادا را هنگام ورود برای شما صادر می کند.

کانادا کشوری بزرگ با جمعیت بسیار کم است. بنابراین، جای تعجب نیست که مقامات این کشور تلاش می کنند شکاف منابع انسانی را در بسیاری از زمینه ها کاهش دهند. برنامه های اقامت و مهاجرت مختلفی در این کشور وجود دارد.

دریافت مجوز اقامت در کانادا بدون مدرک زبان به وضوح دشوارتر از اخذ مجوز اقامت در این کشور است. به دلیل محدودیت های مالی و زمانی، بسیاری از افراد تا زمانی که ویزا دریافت نکنند نمی توانند در دوره زبان شرکت کنند. البته کسانی که دارای مدرک زبان معتبر و نمرات خوب هستند بیشتر احتمال دارد ویزا و اقامت بگیرند.

با این حال، برنامه های اقامت و مهاجرت این کشور به قدری متنوع است که هنوز راه هایی برای انجام این کار وجود دارد.

بیشتر بخوانید: ویزای نوآفرینی کانادا

امکان زندگی در کانادا بدون مدرک زبان از طریق ویزای کار

جمعیت کانادا در حال پیر شدن است و بسیاری از مناطق این کشور با کمبود منابع انسانی مواجه هستند. بنابراین، این کشور برنامه های مهاجرت و اقامت بسیار زیادی را از طریق کار ارائه می دهد. به این برنامه ها ورود سریع یا Express entry می گویند. اخذ ویزای اکسپرس انتری در نهایت با اقامت دائم در آن کشور همراه است.

در اکثر موارد شما نیاز به ارائه مدرک زبان با نمره CLB 7 یا بالاتر دارید. با این حال، اگر در کانادا کار می کنید، برای یک کارفرمای خاص راحت تر است که به سفارت مراجعه کند. بنابراین، تحت شرایط دیگر، ممکن است بتوانید با تایید کارفرمای خود بدون مدرک زبان، ویزای کانادا را دریافت کنید.

همچنین در صورت داشتن تجربه کاری مرتبط می توانید بدون مدرک زبان برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. پس از ورود به کانادا، علاوه بر گذراندن دوره های خصوصی در رشته خود، برای اخذ اقامت دائم نیاز به گذراندن دوره زبان نیز خواهید داشت.

همیشه افرادی هستند که ممکن است که از وضعیت خود ناراضی باشند. به همین دلیل تصمیم می گیرند که به کشور دیگری نقل مکان کنند و در آن کشور زندگی خود را شروع کنند تا شانس خود را بیازمایند.

 

یکی از محبوب ترین مکان هایی که ایرانی ها همیشه دوست دارند مهاجرت کنند، کانادا است. به گفته مردمی که در این کشور زندگی می کنند، آنقدر ایرانی در این کشور وجود دارد که هیچ وقت احساس غربت نمی کنید. این به دلیل تنوع برنامه های مهاجرتی در این کشور می باشد.

برای مهاجرت یادگیری زبان همیشه یکی از بزرگترین نگرانی ها برای مهاجران بوده است.

بنابراین این افراد همواره به دنبال راه حل ها و برنامه هایی هستند که بتوانند بدون مدرک زبان به این کشور مهاجرت کنند. ما در این مقاله به تشریح این موضوع پرداخته و فرصت های شغلی در کانادا را بدون مدرک زبان مورد بحث قرار دادیم.