یراق آلات درب شامل انواع مختلفی از قطعات و لوازمی هستند که برای نصب و استفاده در درب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از این یراق آلات عبارتند از:

دستگیره‌های درب

دستگیره‌های درب یک قطعه کوچک ولی مهم برای هر درب هستند. آنها به شما کمک می کنند تا درب ها را باز کنید و بسته شوند. علاوه بر این، ظاهر دستگیره درب نیز می تواند تاثیر زیادی بر زیبایی درب داشته باشد. در ادامه نوعی از دستگیره‌های درب را توضیح خواهیم داد:

1. دستگیره‌های معمولی: این نوع دستگیره‌های درب شامل دستگیره‌های بدون قفل و دستگیره‌های با قفل هستند. آنها می توانند از جنس های مختلف مانند فلز، پلاستیک و چوب ساخته شوند.

2. دستگیره‌های برقی: این دستگیره‌ها با استفاده از برق برای باز و بسته کردن درب استفاده می شوند. آنها معمولاً در درب های بزرگ و سنگین استفاده می شوند.

3. دستگیره‌های هوشمند: این دستگیره‌ها با استفاده از تکنولوژی هوشمند، قابلیت باز و بسته شدن درب را به صورت خودکار فراهم می کنند. آنها معمولاً برای درهای بزرگ خارجی استفاده می شوند.

4. دستگیره‌های ظریف: این دستگیره‌ها برای درهای سبک و ظریف استفاده می شوند. آنها معمولاً از جنس فلزی با طرح های ظریف و زیبا ساخته شده اند.

5. دستگیره‌های فریملس: این دستگیره‌ها برای درهای بزرگ و سنگین استفاده می شوند. آنها معمولاً از جنس فولادی ساخته شده اند و برای جلوگیری از انتقال نیروی اضافی به درب، با یک فریملس پشتیبانی می شوند.

برای خرید لولا بر روی لینک کلیک کنید.

محافظ‌های درب

درب محافظ‌هایی هستند که برای حفاظت از درهایی که به فضای خارجی منتهی می‌شوند، نصب می‌شوند. این محافظ‌ها معمولاً از جنس فلزی یا پلاستیکی هستند و به درهایی که در محیط‌هایی با رطوبت بالا، آفتابی یا بادی قرار دارند، نصب می‌شوند. هدف از نصب این محافظ‌ها، جلوگیری از ورود آب، گرد و غبار، برف و غیره به داخل فضاهای داخلی است. همچنین این محافظ‌ها می‌توانند در برابر پرتاب وسایل نیز مانع شوند.

 بست‌درب

بست‌درب یا درب بسته‌ شده، دربی است که به طور کامل بسته شده و احتمال ورود هرگونه فرد یا شی به داخل محل مورد نظر را کاهش می‌دهد. این درب‌ها در انواع مختلفی وجود دارند، مانند درب بسته ساده، درب بسته با قفل، درب بسته با کلید، درب بسته با کد و درب بسته با سیستم هوشمند و بسیاری دیگر. بست‌درب‌ها معمولاً در محل‌هایی نصب می‌شوند که نیاز به امنیت بیشتر دارند، مانند در محوطه‌های خصوصی، درب‌های ورودی به ساختمان‌ها، اتاق‌هایی که اسناد مهم در آنجا نگهداری می‌شود و غیره.

 فریم‌های درب

فریم‌های درب، ساختاری هستند که برای نصب درب کاربرد دارند. این فریم‌ها می‌توانند از جنس چوب، فلزی یا PVC باشند و در کنار کارایی عملکردی، برای زیبایی و طراحی درب نیز اهمیت دارند. فریم‌های درب ابعاد مشخصی دارند و باید با اندازه درب مطابقت داشته باشند تا درب به طور صحیح درون فریم قرار گیرد و استحکام لازم را داشته باشد. از جمله نوع‌های فریم درب می‌توان به فریم درب خشبی، فریم درب فلزی، فریم درب پی وی سی و فریم درب آلومینیومی اشاره کرد. هر کدام از این نوع‌های فریم درب، ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند و برای انتخاب بهترین فریم برای درب خود، باید با این ویژگی‌ها آشنا باشید.

برای اطلاع از قیمت ریل کشو دراور بر روی لینک کلیک نمائید.

 برجسته‌های درب

برجسته‌های درب، الگوها و نمادهایی هستند که در روی درب‌ها قرار می‌گیرند و حتی ممکن است به صورت سه بعدی و برجسته باشند. این الگوها و نمادها می‌توانند به منظور زیبایی و ارائه شخصیتی خاص به درب استفاده شوند. برخی از برجسته‌های درب شامل شکل‌های هندسی، تصاویر دینی و نمادهای فرهنگی هستند. همچنین ممکن است برجسته‌های درب شامل نام و آدرس مالک درب، شعار شرکت یا پوستر تبلیغاتی باشند. استفاده از برجسته‌های درب، در طراحی درب‌های داخلی و خارجی بسیار مرسوم است و به‌عنوان یکی از عوامل مهم در زیبایی و تزئین درب مطرح می‌باشد.

مهره‌های درب

مهره‌های درب یک قسمت اساسی از هر در محسوب می‌شوند و برای اتصال قاب درب به بسته‌های درب استفاده می‌شوند. این مهره‌ها ممکن است از جنس فلزی، پلاستیکی یا چوبی باشند و معمولاً در قسمت‌هایی از در قرار می‌گیرند که بسته درب باید به آنها متصل شود. اغلب مهره‌های درب به صورت یک پیچ یا بولت با سرهای گوناگون و با سایزهای متفاوت ارائه می‌شوند و برای انواع مختلفی از درب‌ها و بسته‌های درب مناسب هستند.

یراق درب آهنی

یک درب آهنی، به شکل یراق و دارای پیچ و مهره هایی برای نصب و شل کردن است. این نوع درب ها عموماً در کارگاه ها، انبارها و صنایع استفاده می شوند. این درب ها معمولاً از فلز سخت و مقاوم به آتش ساخته می شوند و به دلیل خصوصیات مقاومتی، مانند مقاومت در برابر ضربه و سایش، برای استفاده در محیط های صنعتی در مقابل شرایط سخت مقاوم هستند.برای خرید یراق درب آهنی بر روی لینک کلیک نمائید.

راهنمای خرید یراق آلات

برای خرید یراق آلات شما می توانید از راهنمایی های زیر استفاده کنید:

1نوع یراق آلات: ابتدا باید نوع یراق آلاتی که نیاز دارید را مشخص کنید. آیا به ورق های فلزی، لوله های فلزی یا دیگر قطعات فلزی نیاز دارید؟ برای هر نوع فلز، نوع خاصی از یراق آلات مورد نیاز است.

2اندازه: برای خرید یراق آلات مورد نیاز، باید اندازه های دقیق قطعاتی که می خواهید به کار برید را بدانید. این شامل قطر لوله، ضخامت ورق، طول و عرض قطعات است.

3جنس یراق آلات: مطمئن شوید که یراق آلاتی که می خواهید خریداری کنید، از جنسی است که مورد نیاز شماست. برخی از جنس های متداول شامل فولاد، استیل، آلومینیوم، نیکل و مس هستند.

 

4محل خرید: بهتر است یراق آلات را از فروشگاه هایی که تخصصی هستند خریداری کنید. همچنین، محصولاتی از فروشگاه ها یا برندهای مطرح، به دلیل کیفیت بهتر، معمولاً قابل اطمینان تر هستند.

5قیمت: هزینه یراق آلات می تواند بسیار متفاوت باشد، بنابراین بهتر است قیمت های مختلفی را مقایسه کنید و به دنبال بهترین قیمت برای محصولاتی با کیفیت بالا باشید.

6. شرایط خرید: مطمئن شوید که شرایط خرید مربوط به یراق آلات، مانند ضمانت، بازگشت کالا و تعویض قطعات، به نحوی هستند که شما را راضی می کنند.